علت دردهای عضلانی و روش های درمان خانگی آن

mozhganmozhgan
163 بازدید
علت درد های عضلانی و درمان آن

علت درد های عضلانی چیست؟

چه طور می توان علت این درد ها را تشخیص داد؟ آیا این دردها قابل درمان هستند؟در این مقاله به طور کامل به این سوالات پاسخ می دهیم.پس در ادامه با ما همراه باشید.

درد عضلانی چیست؟

درد عضلانی یکی از درد های شایع بین افراد مختلف جامعه می باشد.تقریبا تمام افراد در مقطعی از زندگی خود دچار این نوع دردها می شوند.

به دلیل اینکه بافت های عضله ای در سراسر بدن وجود دارد،به همین علت ممکن است در هر جای بدن این درد ها ایجاد شود.

با این حال علت مشخصی برای درد های عضلانی وجود ندارد و ممکن است علت های مختلفی داشته باشد.کارکرد بیش از حد عضله و یا آسیب دیدگی آن علت های اصلی درد های عضلانی می باشند.

علاوه بر این دو علت های دیگری نیز برای درد عضلانی وجود دارد که در ادامه با هم بررسی می کنیم.

رایج ترین علت های ایجاد درد عضلانی در افراد چیست؟

  • ایجاد تنش عضلانی در یک یا چند ناحیه از بدن فرد
  • کارکرد بیش از حد یک عضله حین انجام فعالیت های فیزیکی
  • آسیب دیدن عضله حین انجام فعالیت های فیزیکی و یا ورزشی سخت
  • گرم نکردن بدن پیش از انجام فعالیت های ورزشی
  • سرد نکردن بدن بعد از انجام فعالیت های ورزشی

چه بیماری هایی باعث ایجاد درد های عضلانی می شود؟

باید توجه داشته باشید که علت تمام درد های عضلانی نمی تواند استرس ،تنش و فعالیت های فیزیکی باشد.بعضا ممکن است این عارضه به علت یک سری بیماری ها به وجود آید.

  • فیبرومیالژی ،مخصوصا زمانی که درد در بدن بیمار بیش از 3ماه ماندگار شود
  • سندرم خستگی مزمن
  • سندرم درد میوفاسیال،عارضه ای که باعث ایجاد التهاب در بافت پیوندی عضله می شود.
  • عفونت هایی مانند آنفولانزا،فلج اطفال یا عفونت های باکتریایی
  • اختلالات خود ایمنی بدن ،مثل بیماری لوپوس،درماتومیوزیت،پلی میوزیت
  • استفاده از مواد مخدر و یا داروهایی خاص مثل استاتین ها ،دارو های مهارکننده آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین یا کوکائین
  • مشکلات مربوط به تیروئید ،مانند کم کاری و پرکاری تیروئید
  • هیپوکالمی (مشکل کمبود پتاسیم بدن)

روش های خانگی کاهش درد های عضلانی:

اغلب درد های عضلانی به خوبی در منزل قابل درمان هستند.برخی از اقداماتی که برای رفع درد های عضلانی می توانید استفاده کنید عبارتند از :

  • استراحت در ناحیه ای از بدن که درد دارد
  • مصرف مسکن بدون نسخه مثل ایبو پروفن
  • استفاده از یخ در قسمت آسیب دیده برای کاهش درد و التهاب
  • بعد از کشیدگی یا پیچ خوردگی باید به مدت یک تا سه روز از یخ استفاده کنید.برای هر دردی که بعد از 3روز باقی بماند ،باید از گرما استفاده کنید

اقدامات دیگری که به کاهش درد های عضلانی کمک می کند به شرح زیر است.

_عضلات را به آرامی کشش دهید

_تا قبل از ،از بین رفتن دردهای عضلانی ،از انجام فعالیت های پرتحرک و سنگین خودداری کنید.

_اجتناب از فعالیت های وزنه برداری تا قبل از بهبودی دردهای عضلانی

_به خودتان وقت بدهید تا استراحت کنید

_انجام فعالیت ها و تمرینات یوگا و مدیتیشن برای از بین بردن تنش

دسته بندی آموزش
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

186+ محصولات
+8000 سفارشات تکمیل شده
306 کاربران
43+ مطالب وبلاگ

خرید عمده

همکارانی که مایل به خرید عمده هستند از طریق شماره 09363941782با ما در ارتباط باشند.
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت
×

سلام

آذرگون هستم

هر سوالی داری از طریق واتس اپ پاسخگو هستم.

کلیک کن

× سوالی داری از من بپرس